< powrót do listy

Smartney

Brief

Zadaniem agencji było stworzenie nazwy marki, zaprojektowanie logotypu oraz opracowanie brand identity dla nowego gracza na rynku finansowym, należącego do francuskiej Grupy Oney Bank. 

Nowa firma pożyczkowa miała docierać do świadomych i mądrych konsumentów, którzy docenią produkt z jego atrakcyjnymi warunkami cenowymi. Dlatego zainspirowaliśmy się ideą “smart living” jako optymalizacji życia dla osiągnięcia równowagi i szczęścia, gdzie dążenie do przyjemności i wygody nie wynika z lenistwa, lecz z pragnienia życia pełnego, świadomego, wolnego od zbędnych napięć.

W ten sposób sprowadziliśmy nasze przemyślenia do sześciu słów, które stały za ideą nazwy i znaku:

Żyj optymalnie. Pożyczaj smart. Bądź szczęśliwy.

SMART + MONEY + SMILEY = SMARTNEY

galeria projektu

Kampania telewizyjna "Możesz Mądrzej"

Kolejnym etapem działań było zaproszenie Agencji do przetargu na stworzenie pojemnej koncepcji kreatywnej do kampanii telewizyjnej Smartney. 

Pamiętając, że Smartney to świat dla świadomych ludzi, którzy mają wybór i chcą mieć łatwy dostęp do możliwości, stworzyliśmy koncept, który zawierał emocjonalne, funkcjonalne i racjonalne elementy. Tym samym odeszliśmy od standardowej komunikacji innych firm pożyczkowych, odwołując się do prawdziwych, ludzkich spraw, celów, potrzeb i marzeń. Cel był prosty: zależało nam, aby Smartney był postrzegany jako coś, co daje możliwości, ale jest jednocześnie gwarantem bezpieczeństwa. Całość zamknęliśmy w dwóch słowach, które miały stać się zarówno claimem, jak i manifestem marki: 

Możesz Mądrzej. 

Oto efekty:

Pierwszy flight: 

Drugi flight:

I mała relacja"zza kulis":