< powrót do listy

Powrót do przeszłości

info

„Powrót do przeszłości“ (nowa seria Discovery) na ekranach telewizorów od 20 października – z logo autorstwa Adbirds!

galeria projektu

Adbirds i maszyna czasu

Do zadanie stworzenia identyfikacji dla nowej produkcji Discovery Networks podeszliśmy z entuzjazmem – i z pokorą. Z entuzjazmem, bo sama seria jest rewelacyjna i jak rzadko która produkcja w telewizji nie tylko bawi, ale naprawdę uczy. A z pokorą, bo zaprojektowanie logo nowego programu dla tak rozpoznawalnej marki jak Discovery to poważne wyzwanie. Projekt musiał reprezentować światowy poziom, bez taryfy ulgowej. A przy tym, co nie mniej ważne, sprawa była honorowa, ponieważ „Powrót do przeszłości“ to polska superprodukcja dokumentalno-rozrywkowa, jakiej nie powstydziliby się w Ameryce. Od początku było dla nas jasne, że poprzeczka jest wysoko.

Na szczęście, mamy doświadczenie takim projektowaniu – i wysokiej jakości, i dla programów telewizyjnych (pracowaliśmy wcześniej dla Discovery przy kampanii „Gorączki złota“; stworzyliśmy też świetne logo ze scenariuszem animacji teleturnieju „Podróż życia“). Przy tworzeniu takich identyfikacji bardzo ważne jest zrozumienie widzów. Czego szukają? Co ich przyciąga do określonej tematyki? Wnikliwy insight zaowocował projektem, który można od teraz oglądać na ekranie.

Logo i Scenariusz

Tworząc samo logo i scenariusz jego animacji, korzystaliśmy z wizualnej tradycji, która z pewnością wielu znawcom skojarzy się z estetyką steampunk. W końcu, program to podróż w czasie – w przeszłość, czyli atmosfera z H. G. Wellsa. Ale nie chcieliśmy przesadzać z językiem retro – Discovery to nowoczesny kanał, który dostarcza rozrywki. Ten przekaz musiał być bardzo czytelny. Bo czytelność idei w skondensowanej formie – jaką jest logo, nawet z animacją – to esencja dobrego designu. Wynik naszej pracy do zobaczenia w każdy wtorek na Canal+ Discovery przez najbliższych 10 tygodni.

zdjęcia: materiały prasowe

Powrót do przeszłości