< powrót do listy

Majonez Mosso znów nuci majo-majo

brief

Agencja Adbirds ponownie, tak jak kilka miesięcy temu, przygotowała kampanię telewizyjną dla marki Majonez Mosso.

Na życzenie Mosso przygotowaliśmy scenariusz i zrealizowaliśmy nowy spot, który kontynuuje przyjęte założenia wizerunku i komunikacji marki. Dlatego na ekranie ponownie pojawia się mała bohaterka (rezolutna, wesoła dziewczynka), a wraz z nią motyw muzyczny „Mah-na mah-na” (skomponowany w 1968 roku przez Piero Umilianiego). Melodia ze słowami „majo-majo“ tak bardzo spodobała się odbiorcom reklamy i konsumentom Mosso, że „majo-majo“ stało się dla marki znakiem rozpoznawczym. Dlatego „majo-majo“ – jako nowy element graficzny – trafia teraz także na słoiki majonezu.

galeria projektu

W nowej kampanii pojawiają się również nowi bohaterowie: babcia i rodzice dziewczynki. Marce Mosso zależało na podkreśleniu rodzinnego charakteru produktu. Mimo że spot nie jest rozbudowaną historią fabularną, udało nam się zawrzeć w nim wyraziste relacje między bohaterami. Dzięki temu spot nie jest jeszcze jedną prezentacją spożywczego produktu, w której ludzie występują tylko jako tło. To prawdziwa rodzina z prawdziwymi emocjami. Ta prawdziwość jest o tyle ważna, że poprzez nią wyraża się autentyczność samej marki i naturalność produktu.

W tej kampanii ważny był także kontekst Świąt. Majonez jest przecież bardzo ważnym składnikiem wielu nie tylko kojarzonych z Wielkanocą. Jednak w związku z tym, że rodzina naszych bohaterów jest nowoczesna, do marki nie pasowałby obraz Świąt bardzo tradycyjnych, klasycznych, jak z obrazka. Przyjazność marki wymagała też, by unikać patosu, wigilijnych laurek, hollywoodzkiej atmosfery. Dlatego akcja naszego spotu dzieje się na kilka dni przed Wigilią – choinka już jest, ale pierwsza gwiazdka nie pojawiła się jeszcze na niebie.

Praca dla Mosso wpisuje się w naszą strategię budowania solidnych relacji z markami, opartymi na kreatywności pomysłów i jakości ich wykonania. Nasza praca dla Mosso nie ogranicza się tylko do spotów telewizyjnych – chociaż właśnie one są najłatwiej zauważalnym jej przejawem. Wspomniana wcześniej zmiana na etykietach czy aktualizacje informacji na stronie www, działania online, także w social mediach to kilka elementów towarzyszących reklamie w telewizji. Zresztą, kluczowe w długofalowej pracy jest zrozumienie potrzeb klientów – ich intencji, oczekiwań, celów. Pewnych rzeczy nie da się zawrzeć w standardowych briefach. Dlatego bezpośredni kontakt i rozmowy o marce są tak ważne dla finalnego efektu. To część filozofii Adbirds.

W przypadku Majonezu Mosso efekt jej działania w praktyce ponownie można oglądać na ekranach.

Wesołych Świąt. I dużo majonezu. Majo-majo!

Majo Majo - spot TV