Warszawskie Hospicjum dla Dzieci, podobnie jak inne organizacje pożytku publicznego, co roku zachęca do przekazywania 1% z podatku. Klient postawił przed Agencją zadanie stworzenia koncepcji filmu, który zachęcałby do wsparcia działalności Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci.
Hospicjum wspiera rodziny, w których żyje nieuleczalnie chore dziecko. Opieka polega na stworzeniu takich warunków w domu dziecka, aby dalsze leczenie objawów choroby było tam możliwe. Jesteśmy po to, by dziecko mogło przeżyć każdy dzień tak, jakby było przed nim całe życie…
Widz oglądający większość filmów prezentujących działalność hospicjów przez cały czas trwania spotu jest atakowany ogromem cierpienia i w większości przypadków smutnej atmosferze. Naszym celem było stworzenie przekazu pozytywnego, akcentującego radość życia.
Założenia strategiczne:
- Naszym celem jest odróżnić się od typowych klisz komunikacyjnych powielanych przez konkurencję.
- W naszej propozycji stawiamy na radość z życia. Kluczowy obszar działalności Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci, to dbałość o stworzenie warunków do odejścia w domu, wśród najbliższych. I właśnie to będzie osią naszej komunikacji.
Idea filmu
Koncept filmu opiera się na odwróceniu schematu funkcjonującego zwykle w takich produkcjach. Zamiast pokazywać cierpienie i brać widza „na litość”, stawiamy na pokazania autentycznej, dziecięcej radości życia niezmąconej myślą o nieuleczalnej chorobie.
Jak podkreśla autor scenariusza Piotr Ciupiński, Creative Director Adbirds, „idea, w myśl której każdy dzień czynimy dniem dziecka, klarownie prezentuje główny obszar działalności Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci. W naszym filmie chcieliśmy wprowadzić w świat dzieciństwa beztroskiego. Czy można sobie wyobrazić, że dzień dziecka trwa cały rok? To spełnienie marzeń, prezenty, można robić wszystko, a nawet jak coś zbroimy to rodzice patrzą na to przez palce. Ważnym dla mnie elementem jest zachowanie pewnego cyklu, spot zaczyna się pobudką. Elementem spójnym jest nakrycie głowy, które zmienia się w zależności od sceny. Dopiero na końcu dowiadujemy się, że dziecko jest chore. Zamyka oczy, ale uśmiech nie schodzi z jego twarzy. Ta scena była dla mnie szczególnie ważna. "
Skoro big idea opierała się na zupełnie innej formie pokazania trudnego tematu - zależało mi na doborze oświetlenia, sprzętu i dostojnego ruchu kamery, dzięki czemu udało się uzyskać ciepły i bajkowy klimat spotu - mówi Krzysztof Jakubowski z Vitelloni Films, reżyser filmu. Specyfika kampanii społecznych daje dodatkowe możliwości. Ze względu na fakt, że w większości przypadków są niskobudżetowe, to klient nie ingeruje tak jak w przypadku komercyjnych produkcji co wyzwala dodatkowe pokłady kreatywności i można dodać więcej od siebie, co udało się też tutaj.
Dzięki spontanicznemu wsparciu i zaangażowaniu wielu osób, film jest jeszcze bardziej autentyczny, zapadający w pamięć, po prostu lepszy. Imponujący pióropusz noszony przez bohatera jest dziełem Anny Kuncewicz, która wraz z mężem prowadzi w Polsce dwie prawdziwe wioski indiańskie, popularyzując kulturę plemion. Pióropusz został wykonany ręcznie, z orlich piór. Jest jedyną w Polsce, najwierniejszą repliką prawdziwego, indiańskiego pióropusza.
Makieta pociągu to dzieło Janusza Cyndeckiego - wielkiego pasjonata kolei współpracującego z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. Pan Janusz jest autorem największej w Polsce makiety, składającej się z tysięcy elementów i ok. 140 metrów torów. Całość warta jest blisko 80 000 zł. O skali projektu świadczy fakt, że zmontowanie makiety w miejscu ekspozycji i jej rozłożenie po wystawie trwa trzy tygodnie.
Na potrzeby spotu pan Janusz przygotował z elementów dostępnych w swoich zasobach makietę kolejki - marzenie… chyba każdego chłopca.
Nie zapominamy oczywiście o pierwszoplanowej postaci drugiego planu, czyli… pająku. Przyjechał z Wrocławia. Jego właściciel jest członkiem społeczności arachnea.org
W imieniu Klienta - Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci - DZIĘKUJEMY!
Zapraszamy do udostępniania tego filmu. Pomóżmy ludziom którzy poświęcają swój czas dla dobra innych.
Agencja bezinteresownie przygotowała również kreację kampanii otdoorowej, prasowej i digital.
Metryczka spotu
Koncepcja kreatywna filmu/ scenariusz /dobór muzyki / Copywriting:
Piotr Ciupiński - Creative Director, Adbirds
Producent: Krzysztof Jakubowski
Reżyser: Krzysztof Jakubowski
Produkcja: Vitelloni Films
Zdjęcia: Michał Pukowiec
Scenograf: Magda Kostyra
Kostiumograf: Agnieszka Kurdziel
Make up: Anna Stokowska
Kierownik Produkcji: Paweł Kurzacz
Asystent Kamery: Kuba Wiatrzyk
Obsługa wózka: Piotr Bejm
Kierownik Planu: Michał Staliński
Dyżurny planu: Mateusz Janczak
Oświetlenie: Heliograf
Sprzęt zdjęciowy: MX35
Postprodukcja: JEJQ
Montaż: Marcin Mikołaj Mironowicz PSM
Korekcja barwna: Jarosłąw Sterczewski
FX: Filip Kaczorek
Koordynacja: Adbirds
Posprodukcja dźwięku: Addicted to Music, Marek Walaszek