Zadaniem agencji było podkreślenie wpływu Giełdy Papierów Wartościowych na Polską Gospodarkę i wpisanie się w obchody 25-lat Wolności, oraz zachęcenie do lokowania swoich oszczędności na giełdzie przez osoby, które dotąd się z nią nie zetknęły.
Giełda Papierów Wartościowych skończyła właśnie 23 lata. Z tej okazji, nawiązując do obchodów 25-lecia Wolnej Polski, rusza nowa kampania wizerunkowa GPW. Jej celem jest promocja inwestowania na giełdzie oraz uświadomienie Polakom, jak duże znaczenie w procesie budowy gospodarki wolnorynkowej ma warszawski parkiet.
Giełda pełni istotną funkcję w gospodarce z kilku powodów. To miejsce, do którego przedsiębiorcy przychodzą po kapitał potrzebny ich firmom do rozwoju. To też nowoczesna platforma, dająca tysiącom Inwestorów możliwość korzystnego lokowania swoich pieniędzy. Jedni i drudzy odgrywają równie ważną rolę w budowaniu polskiej przedsiębiorczości. Bo giełda napędza gospodarkę. Bez przerwy, od 23 lat. Dziś GPW jest największą giełdą w Europie Środkowo-Wschodniej. To nasz wspólny sukces. Sukces, którym chcieliśmy się podzielić z inwestorami - obecnymi i przyszłymi. Kreatywna propozycja Adbirds najlepiej oddała to, co chcieliśmy osiągnąć, dlatego zdecydowaliśmy się na realizację tej kampanii właśnie z nimi. - mówi Katarzyna Kozłowska, Dyrektor Biura PR i rzecznik GPW.
Giełda to nie tylko akcje i indeksy. Ekonomia towarzyszy nam na każdym kroku, codziennie podejmujemy decyzje dotyczące naszych oszczędności. Dlatego kampania ma również charakter edukacyjny. Strona www (gpw.pl/inwestuj) przybliża historię GPW i uczy podstaw inwestowania na giełdzie. Imprezy towarzyszące kampanii przekonają Polaków, ze zarabiać na warszawskim parkiecie może każdy.
Chcieliśmy przekazać wartości ważne dla GPW w najprostszy, wręcz minimalistyczny sposób, a jednocześnie uzyskać impakt. Natomiast główne hasło kampanii - „Dobrych inwestycji w przyszłość", ma dwa znaczenia. To życzenia dla inwestorów - trafnych inwestycji w przyszłości. To również podkreślenie dwudziestu trzech lat dynamicznego rozwoju rynku kapitałowego w Polsce – mówi Piotr Ciupiński, dyrektor kreatywny agencji -wykres jako symbol zachowania indeksu giełdowego - wskazujący wzrost na przestrzeni czasu, jednocześnie tworzy barwy narodowe. Chcieliśmy, by odebrano ten koncept jako coś pozytywnego, ale i nierozerwalnego z polską gospodarką.
Zadaniem Adbirds było stworzenie koncepcji kreatywnej, strategii komunikacji, działań internetowych oraz wydarzeń towarzyszących w Warszawie.
Kampania obejmuje outdoor, prasę, Internet, Social Media, reklamę na autobusach ZTM, ekrany w metrze.