< powrót do listy

Discovery

brief

Promocja piątego sezonu programu ,,Gorączka Złota” Discovery Channel, który wrócił na ekrany w styczniu 2015.

galeria projektu

Rozwiązanie:

Discovery Channel kieruje program ,,Gorączka Złota” przede wszystkim do mężczyzn w średnim wieku, ciekawych świata, lubiących przygody i pionierskie wyzwania - chociaż raczej na ekranach telewizorów niż w codziennym życiu.

Koncepcja komunikacji, stworzona przez Adbirds, składała się z wielu elementów z przeznaczeniem do realizacji w mediach tradycyjnych oraz interaktywnych (w tym także rozwiązania niestandardowe, z pogranicza ambient i out of home). W kampanii pod hasłem ,,Odkryj w sobie żyłkę odkrywcy” wiodącą rolę grał rozpoznawalny key visual do wykorzystania na banerach promocyjnych w internecie i na plakatach w przestrzeni miejskiej - z charakterystycznym dla programu kilofem poszukiwacza złota.

Scenariusz promocji przewidywał także akcję konkursową z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych krzyżówek (bardzo popularnej rozrywki w grupie docelowej) - z hasłami pochodzącymi z treści kolejnych odcinków nowego sezonu serii.

W ramach rozwiązań ambientowych i out of home zaplanowaliśmy także umieszczenie powiązanych z programem komunikatów w popularnych sklepach z narzędziami (przy kilofach, łopatach i podobnym wyposażeniu, typowym dla estetyki Klondike). Kolejnym elementem były klasyczne amerykańskie półciężarówki z logo programu, wyładowane sprzętem, bez którego żaden szanujący się poszukiwacz nie rusza się z domu.

W końcu, bardziej jako dodatek, przewidzieliśmy kolekcję w stylu współczesnych traperów - linię przygotowaną z polskim producentem męskiej odzieży: koszule w kratę, kurtki, buty na grubych podeszwach i galanterię, czyli to, co modnego poszukiwacza złota odróżnia od zwykłych facetów.

 

Pomysł realizowaliśmy wspólnie z agencją MSLGroup, która odpowiada za działania PR dla Discovery.

Lista mediów w których trwała kampania - Tele Tydzień, Tele Świat, To&Owo, Świat Wiedzy, Auto Moto, RMF FM (strona), Onet, Interia.