< powrót do listy

Bogactwo Olejków

brief

Wykorzystując trend wzrostowy w sprzedaży kosmetyków z dodatkiem olejków, zarekomendowaliśmy Klientowi położenie akcentu komunikacyjnego na gamę produktów do pielęgnacji włosów Timotei i Dove stworzonych na bazie odżywczych olejków. Komunikacja była skierowana do użytkowniczek, dla których kluczową motywacją zakupową jest naturalność produktów do pielęgnacji.

galeria projektu

produkty

Timotei Drogocenne Olejki: wyjątkowa formuła będąca połączeniem trzech olejków: arganowego, kokosowego i olejku z migdałów. Kosmetyki z tej linii wygładzają włosy, upiększają je i wydobywają z nich naturalny blask. Przeznaczone są do włosów normalnych i suchych.

 

Dove Nourishing Oil Care: zawierają lekkie olejki z kokosa i migdałów zapewniające głębokie nawilżenie. Dodają włosom życia i energii, dzięki czemu są gładkie i lśniące. Przeznaczone do włosów suchych i puszących się.

 

Na poziomie komunikacyjnym rola olejków w zależności od produktów jest inna. W linii kosmetyków Dove olejki regenerują i odbudowują kondycję włosa. Natomiast Timotei przede wszystkim wzmacnia naturalne piękno włosów. Takie rozróżnienie zapobiega komunikacyjnemu rozmyciu cech i benefitów produktów.

cele komunikacyjne

Timotei: zbudowanie świadomości linii produktowej czerpiącej z natury, bo opartej na naturalnych olejkach. Zainteresowanie linią kosmetyków użytkowniczki konkurencyjnych marek.

Dove: zbudowanie wizerunku marki jako eksperta w pielęgnacji włosów oraz zwiększenie świadomości linii produktowej Nourishing Oil Care.

mechanika akcji i nagrody

Do zrealizowanie celów komunikacyjnych wybraliśmy formułę loterii, która dzięki obietnicy cennych nagród, zachęci uczestniczki do aktywnego udziału. Hasło loterii „Poczuj bogactwo olejków i wygraj” buduje świadomość dobroczynnych właściwości produktów Timotei i Dove opartych na olejkach. Wystarczyło kupić dwa dowolne produkty Timotei lub Dove (jeden z linii olejkowej) i wysłać numer paragonu smsem albo poprzez formularz zgłoszeniowy. Akcja trwała sześć tygodni.

Ponadto akcja miała, dwutygodniowe lub miesięczne warianty w postaci konkursów przeprowadzanych w największych sieciach drogerii: Rossmann, Hebe, Dayli i Super-Pharm. Nagrodami w akcjach dedykowanych były atrakcyjne i stylowe upominki takie, jak okulary słoneczne Ray-Ban Clubmaster, ekskluzywne ręczniki, zestawy kosmetyków i wiele innych.

Nagrodą główną w loterii ogólnopolskiej była karta zakupowa o wartości 100 000 złotych. Ponadto codziennie można było wygrać 500 zł, a co tydzień 5000 zł.

media wykorzystane w kampanii

Za pośrednictwem standów, wobblerów, plakatów akcja była silne komunikowana w miejscach sprzedaży, czyli w drogeriach i hipermarketach. Ponadto informacja o loterii pojawiła się m.in. w magazynach produktowych wydawanych przez sieci drogerii i hipermarketów, na facebookowych profilach marek Timotei i Dove, w newsletterach oraz w prasie kobiecej. Kampania została wsparta komunikacją w radiu oraz w internecie w postaci bannerów na wiodących portalach (gazeta.pl, onet, wp.pl.).