Wykorzystując trend wzrostowy w sprzedaży kosmetyków z dodatkiem olejków, zarekomendowaliśmy Klientowi położenie akcentu komunikacyjnego na gamę produktów do pielęgnacji włosów Timotei i Dove stworzonych na bazie odżywczych olejków. Komunikacja była skierowana do użytkowniczek, dla których kluczową motywacją zakupową jest naturalność produktów do pielęgnacji.
Timotei Drogocenne Olejki: wyjątkowa formuła będąca połączeniem trzech olejków: arganowego, kokosowego i olejku z migdałów. Kosmetyki z tej linii wygładzają włosy, upiększają je i wydobywają z nich naturalny blask. Przeznaczone są do włosów normalnych i suchych.
Dove Nourishing Oil Care: zawierają lekkie olejki z kokosa i migdałów zapewniające głębokie nawilżenie. Dodają włosom życia i energii, dzięki czemu są gładkie i lśniące. Przeznaczone do włosów suchych i puszących się.
Na poziomie komunikacyjnym rola olejków w zależności od produktów jest inna. W linii kosmetyków Dove olejki regenerują i odbudowują kondycję włosa. Natomiast Timotei przede wszystkim wzmacnia naturalne piękno włosów. Takie rozróżnienie zapobiega komunikacyjnemu rozmyciu cech i benefitów produktów.
Timotei: zbudowanie świadomości linii produktowej czerpiącej z natury, bo opartej na naturalnych olejkach. Zainteresowanie linią kosmetyków użytkowniczki konkurencyjnych marek.
Dove: zbudowanie wizerunku marki jako eksperta w pielęgnacji włosów oraz zwiększenie świadomości linii produktowej Nourishing Oil Care.
Do zrealizowanie celów komunikacyjnych wybraliśmy formułę loterii, która dzięki obietnicy cennych nagród, zachęci uczestniczki do aktywnego udziału. Hasło loterii „Poczuj bogactwo olejków i wygraj” buduje świadomość dobroczynnych właściwości produktów Timotei i Dove opartych na olejkach. Wystarczyło kupić dwa dowolne produkty Timotei lub Dove (jeden z linii olejkowej) i wysłać numer paragonu smsem albo poprzez formularz zgłoszeniowy. Akcja trwała sześć tygodni.
Ponadto akcja miała, dwutygodniowe lub miesięczne warianty w postaci konkursów przeprowadzanych w największych sieciach drogerii: Rossmann, Hebe, Dayli i Super-Pharm. Nagrodami w akcjach dedykowanych były atrakcyjne i stylowe upominki takie, jak okulary słoneczne Ray-Ban Clubmaster, ekskluzywne ręczniki, zestawy kosmetyków i wiele innych.
Nagrodą główną w loterii ogólnopolskiej była karta zakupowa o wartości 100 000 złotych. Ponadto codziennie można było wygrać 500 zł, a co tydzień 5000 zł.
Za pośrednictwem standów, wobblerów, plakatów akcja była silne komunikowana w miejscach sprzedaży, czyli w drogeriach i hipermarketach. Ponadto informacja o loterii pojawiła się m.in. w magazynach produktowych wydawanych przez sieci drogerii i hipermarketów, na facebookowych profilach marek Timotei i Dove, w newsletterach oraz w prasie kobiecej. Kampania została wsparta komunikacją w radiu oraz w internecie w postaci bannerów na wiodących portalach (gazeta.pl, onet, wp.pl.).