Grupa Producentów Owoców „Polskie Jagody”, zajmująca się uprawą borówki amerykańskiej, zleciła agencji Adbirds przygotowanie koncepcji nowej marki wraz z kompleksową strategią komunikacji. Ma to związek z planami wykreowania wśród polskich konsumentów mody na jedzenie borówki oraz ekspansją firmy na rynki zagraniczne.
Borówka amerykańska marki „Polskie Jagody” dojrzewa na ekologicznie czystych terenach położonych na skraju Puszczy Solskiej. Jest oferowana w trzech odmianach:
Classic, XXL i koktajlowa. Borówka, oprócz walorów smakowych, odznacza się także znakomitymi właściwościami prozdrowotnymi. Ważną pozycję w portfolio produktów Klienta zajmuje także sok z borówki amerykańskiej, który również będzie oferowany pod nową marką.
Borówka amerykańska oraz sok z tego owocu to produkty skierowane do kobiet i mężczyzn w wieku do 19 do 55 lat świadomie wybierających to, co zdrowe i przywiązujących wagę do tego, co jedzą. Przedstawiciele grupy docelowej są świadomi wartości zdrowotnych borówki, potrafią kreatywnie włączać ją do swoich kulinarnych aktywności (tzn. oprócz spożywania „saute”, borówki są doskonałym składnikiem wypieków, koktajli itp.). Bardzo ważną częścią grupy docelowej są matki, pragnące przekonać swoje dzieci do jedzenia owoców. Oryginalny smak borówki amerykańskiej zamknięty w atrakcyjnym opakowaniu, może przypaść najmłodszym do gustu.
Uwzględniając plany ekspansji produktu na rynki zagraniczne, agencja postawiła na krótką, anglojęzyczną nazwę. Ponadto biorąc pod uwagę fakt, iż Klient planuje poszerzać portfolio produktów o inne owoce, zaproponowana nazwa musiała być uniwersalna i parasolowa. Nazwa i charakter nowej marki mają według briefu kreować modę na jedzenie owoców.
Krótka, łatwa do zapamiętania, anglojęzyczna nazwa akcentuje radość i zdrowie, których źródłem są owoce. Zachęcamy w ten sposób do włączenia borówki na stałe do codziennego jadłospisu.
Projekt graficzny oparty jest na mocnej plamie kolorystycznej w formie splasha barwą nawiązującej do owocu - w tym przypadku borówki amerykańskiej. Splash jest formą otwartą, pozwalającą łatwo dostosowywać jego kolorystykę do typu owocu, jaki znajdzie się w portfolio produktów. Launchowi nowej marki towarzyszyła także premiera nowej strony internetowej www.be-fruit.pl. Agencja była odpowiedzialna za projekt graficzny i kontent nowego serwisu.
Kolejnym krokiem w rozwoju marki będzie adaptacja designu Be Fruit na inne (bardziej mobilne) rodzaje opakowań. Celem Klienta jest to, by borówka stała się przekąską, którą można mieć zawsze ze sobą.
wszyscy chcą być... Be Fruit!
Świeżość i atrakcyjność wizualna nowej marki, niosąca moc pozytywnych skojarzeń, przełożyła się na natychmiastowy wzrost zamówień od polskich odbiorców. Nowoczesny branding przypadł także do gustu odbiorcom zagranicznym, co zaowocowało podpisaniem kontraktów eksportowych z kontrahentami z Japonii i Irlandii.