Agencja Adbirds jest autorem koncepcji i mechaniki akcji „ASUS i Grywalizacja".
Jej celem było połączenie energii startupów - młodych przedsiębiorców z wykorzystaniem technologii ASUS oraz stworzenie dobrego obyczaju współpracy „gigantów biznesu” i początkujących, innowacyjnych firm celem stymulacji wzajemnego wzrostu.
Agencja Adbirds zaprosiła do współpracy przy tym projekcie Pawła Tkaczyka -eksperta nowoczesnego brandingu, blogera, entuzjastę i popularyzatora idei grywalizacji.
Grywalizacja to wykorzystanie założeń rządzących fabułą w grach komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi w świecie rzeczywistym w celu zwiększenia ich zaangażowania. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych, osiągalnych wyzwań, a także z rywalizacji i współpracy.
Tworząc koncepcję akcji „ASUS i Grywalizacja”, Agencja połączyła popularny trend gamingowy, wiedzę Pawła Tkaczyka oraz współpracę z młodymi startupami skupionymi w ramach AIP Business Link.
Ideą wiodącą wydarzenia jest otwarcie się ASUS na nowe możliwości, jakie stwarzają młode, nowoczesne firmy dla rozwoju innowacyjności ASUS i czerpanie z nich przy jednoczesnym efektywnym stymulowaniu rozwoju młodego biznesu.
Realizacją akcji zajęły się ASUS oraz Polska Przedsiębiorcza.
Start konkursu miał miejsce we wrześniu 2013 r. podczas szkolenia prowadzonego przez Pawła Tkaczyka w warszawskim oddziale Business Link. Szkolenie było transmitowane na żywo do 40 inkubatorów przedsiębiorczości oraz do 4 placówek BL w Polsce. Na koniec spotkania, prowadzący odczytał zadanie konkursowe przygotowane przez firmę ASUS. Uczestnicy konkursu mieli dwa tygodnie na rozwiązanie zadania. Z nadesłanych pomysłów biznesowych komisja wybrała 5 (pięciu) finalistów, którzy przeszli do ostatniego etapu.
Rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce w ostatni weekend września, w warszawskim biurze Business Link, gdzie finaliści zaprezentowali swoje rozwiązania przed komisją składającą się z przedstawicieli Polski Przedsiębiorczej oraz firmy ASUS. Najlepszy pomysł został ogłoszony i nagrodzony podczas uroczystego eventu.
Finał Konkursu:
https://www.youtube.com/watch?v=LU9hCuWQ3kg
Nagrodą dla najciekawszej grywalizacji było jej wdrożenie pod egidą firmy ASUS, a autorzy pomysłu odwiedzili siedzibę ASUS w Szanghaju.
Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=zsjHIFBG4Dc
https://www.youtube.com/watch?v=yN10XNyuuO4
https://www.youtube.com/watch?v=sCVrb23hFmo