Otrzymaliśmy brief, który był trochę inny niż wszystkie. Opowiadał historię. Historię o pokoleniu X - kobietach spełnionych, doświadczonych życiowo i pewnych siebie. W dużym skrócie? Marka Max Factor tworzy kampanię You X Max Factor, gdzie w centrum swoich działań stawia autentyczne kobiety. A naszym zadaniem między innymi było ich znalezienie.
Odbiorczyniami kampanii były kobiety w wieku 35-55 lat, które odkrywają swoją tożsamość na nowo, są doświadczone, spełnione życiowo i pewne swojej kobiecości. Do tej pory brakowało marek kosmetycznych, które reprezentowałyby je w komunikacji, dlatego istnieje tak mało treści skierowanych bezpośrednio do nich. Marka Max Factor postanowiła to zmienić i zobowiązała się do tworzenia produktów dostosowanych do ich potrzeb oraz, co ważne, zacząć promować piękno, które jest czymś więcej niż tylko urodą, a kombinacją wyglądu, osobowości oraz charyzmy.
Cała kampania oparta została przede wszystkim na wynikach sondażu, który przeprowadzono we współpracy z 26 tysiącami kobiet, pochodzących z różnych krajów świata, tym z Polski. Celem Agencji oraz Klienta było znalezienie dwóch autentycznych Polek, które dzięki swojemu doświadczeniu życiowemu czują się piękniejsze niż kiedykolwiek wcześniej i odzwierciedlają nowego ducha marki Max Factor.
Dodaliśmy post na naszym agencyjnym fanpage’u, informujący o tym, że “pewna marka kosmetyczna” poszukuje kobiet, które odpowiadają na brief Klienta. Poprosiliśmy, aby odpowiedziały na kilka pytań m.in.: czym dla nich jest makijaż, jaka jest ich definicja piękna i jakie było najbardziej przełomowe wydarzenie w ich życiu. Liczyliśmy na otwartość i szczerość, ale dostaliśmy znacznie więcej: autentyczność. Spodziewaliśmy się, że odpowiedzi te będą na pewno oryginalne i wyjątkowe, ale historie, które usłyszeliśmy były przede wszystkim inspirujące. Doświadczenie to sprawiło, że zrozumieliśmy, dlaczego marka Max Factor postanowiła mówić głosem pokolenia kobiet pewnych siebie i spełnionych życiowo. :-) I tym samym my, Adbirds, zapragnęliśmy być częścią tego świata.
I tak o to nowymi Ambasadorkami kampanii You X Max Factor stały się kobiety, które od teraz będą głosem całego pokolenia X: Katarzyna oraz Joanna.
Na kolejnych etapach przygotowań do kampanii odpowiedzialni byliśmy za napisanie scenariuszy zgodnych z briefem do 5 tutoriali z udziałem Ambasadorek oraz makijażystki marki Max Factor - Eryki Sokólskiej, nadzór i koordynację na planie filmowym oraz zdjęciowym we współpracy z domem produkcyjnym Only Only oraz stworzeniem kreacji do reklamy w internecie i punktach sprzedaży, opracowaniem strategii i materiałów na social media.
Po dokładnym researchu, dowiedzieliśmy się, że w tej grupie znajdują się kobiety, które są najbardziej świadome swoich potrzeb, dlatego nasz komunikat został zbudowany w oparciu o to, kim jest nasz odbiorca, na co zwraca największą uwagę i z czym lub kim się utożsamia. Dlatego postanowiliśmy postawić na mniej oficjalny ton i utworzyć spersonalizowany komunikat.