Lactalis - jedna z największych w Europie firm produkujących sery i drugi na tym rynku producent jogurtów i świeżych przetworów mlecznych - powierzył Adbirds zadanie stworzenia nowoczesnego opakowania dla nowego produktu z portfolio firmy: jogurtu typu greckiego - Jovikos.
Jovikos to jogurt gęstszy, bardziej esencjonalny od klasycznych, znanych nam jogurtów. Zwykle kojarzony z naturalnym smakiem, w tym przypadku jest jogurtem w bogatszej wersji - poza tradycyjnym, także w wersjach smakowych: mango, wiśnia i ananas. Oznaczało to konieczność połączenia motywów czytelnych dla konsumentów szukających greckich jogurtów z motywami atrakcyjnymi dla konsumentów wybierających jogurty owocowe.
Dla laika - temat niewinny. Eksperci wiedzą, że sprawa nie jest taka prosta.
Z jednej strony musieliśmy jasno i prosto zakomunikować rodzaj jogurtu - jego „greckość“. By to osiągnąć, stworzyliśmy m.in. oryginalny font i wykorzystaliśmy motyw greckiej kolumny. Ta symbolika gwarantuje rozpoznawalność na półce. Jednocześnie - poprzez odpowiednie stworzenie motywów owocowych - włączyliśmy do oferty Jovikos także walory smakowe, owocowe, tworząc w pewnym sensie nowy standard.
Takie rozwiązania - zarówno od strony produktu, jak i od strony szaty graficznej - znane są na Zachodzie. W Polsce to nowość. Tym większa przyejemność po naszej stronie, że współpraca z Pactalis Polska umożliwiła nam stworzenie czegoś nowego na rynku.