< powrót do listy

NBP - Wystawa Władysław Grabski

brief

Zadaniem agencji było stworzenie dla Narodowego Banku Polskiego scenariusza wystawy oraz pomysłu na pokazanie historii człowieka, który zmienił polską gospodarkę na początku XX wieku.

galeria projektu

Opis wystawy

Narodowy Bank Polski zorganizował wystawę poświęconą Władysławowi Grabskiemu oraz jego roli w stabilizacji ekonomicznej kraju.
Zadaniem agencji było zaprojektowanie szaty graficznej wystawy oraz scenariusza, według którego rozmieszczono eksponaty oraz informacje na temat bohatera.

Podeszliśmy do tego zadania z entuzjazmem i świeżym okiem. Chcieliśmy oddać ducha czasów dwudziestolecia międzywojennego i odsłonić młodym piękną historię.  Dlatego wszystkie elementy wystawy są utrzymane w nowoczesnym designie i dynamicznej kolorystyce. Treści,  które pojawiły się na wystawie są zaprojektowane tak, by nie przytłoczyły i nie znudziły odbiorcy.  Staraliśmy się połączyć dwa światy: ten historyczny i ten nowoczesny, gdyż to, co zostało po tamtych czasach, to właśnie ekonomiczne fundamenty. Postać Grabskiego jest częścią polskiej tożsamości narodowej. To człowiek, który stworzył polską Złotówkę i na nowo podniósł wartość polskiej gospodarki
– Piotr Ciupiński.

Wystawa została zaprojektowana tak, by pokazać wielowymiarowość bohatera, dlatego podzieliliśmy przekaz na trzy fazy.  Pierwsza z nich jest, to pokazanie bohatera jako Człowieka czynu – ukazuje jego największe dokonania w polityce i społeczeństwie. Druga, to Wizjoner – skupiamy się na jego społecznym charakterze. Wiemy, że był działaczem i pracował  nad umocnieniem polskiej kultury  podczas zaborów, za co odsiedział karę w więzieniu. Miał wizję wolnej Polski, do której dążył, wdrażając swój plan.  Tu znajdzie się również miejsce dla polskiej kultury, muzyki i jego rodziny. Trzecia faza, to Realista – opis jego największych dokonań na przestrzeni swojej kariery, czyli wprowadzenie złotego i umocnienie waluty.

Zadaniem Adbirds było stworzenie koncepcji kreatywnej, projektu graficznego, scenariusza animacji wystawy, interaktywnej prezentacji oraz materiałów promocyjnych.

Szkice koncepcyjne na podstawie których Agencja została wyłoniona do realizacji projektu.