< powrót do listy

Asus - Grywalizacja

Brief

Agencja Adbirds jest autorem koncepcji i mechaniki akcji „ASUS i Grywalizacja".
Jej celem było połączenie energii startupów - młodych przedsiębiorców z wykorzystaniem technologii ASUS oraz stworzenie dobrego obyczaju współpracy „gigantów biznesu” i początkujących, innowacyjnych firm celem stymulacji wzajemnego wzrostu.

Agencja Adbirds zaprosiła do współpracy przy tym projekcie Pawła Tkaczyka -eksperta nowoczesnego brandingu, blogera, entuzjastę i popularyzatora idei grywalizacji.

galeria projektu

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja to wykorzystanie założeń rządzących fabułą w grach komputerowych do modyfikowania zachowań ludzi w świecie rzeczywistym w celu zwiększenia ich zaangażowania. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych, osiągalnych wyzwań, a także z rywalizacji i współpracy.

Koncepcja akcji

Tworząc koncepcję akcji „ASUS i Grywalizacja”, Agencja połączyła popularny trend gamingowy, wiedzę Pawła Tkaczyka oraz współpracę z młodymi startupami skupionymi w ramach AIP Business Link.

Ideą wiodącą wydarzenia jest otwarcie się ASUS na nowe możliwości, jakie stwarzają młode, nowoczesne firmy dla rozwoju innowacyjności ASUS i czerpanie z nich przy jednoczesnym efektywnym stymulowaniu rozwoju młodego biznesu.

Realizacją akcji zajęły się ASUS oraz Polska Przedsiębiorcza.

Mechanika konkursu

Start konkursu miał miejsce we wrześniu 2013 r. podczas szkolenia prowadzonego przez Pawła Tkaczyka w warszawskim oddziale Business Link. Szkolenie było transmitowane na żywo do 40 inkubatorów przedsiębiorczości oraz do 4 placówek BL w Polsce. Na koniec spotkania, prowadzący odczytał zadanie konkursowe przygotowane przez firmę ASUS. Uczestnicy konkursu mieli dwa tygodnie na rozwiązanie zadania. Z nadesłanych pomysłów biznesowych komisja wybrała 5 (pięciu) finalistów, którzy przeszli do ostatniego etapu.

Rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce w ostatni weekend września, w warszawskim biurze Business Link, gdzie finaliści zaprezentowali swoje rozwiązania przed komisją składającą się z przedstawicieli Polski Przedsiębiorczej oraz firmy ASUS. Najlepszy pomysł został ogłoszony i nagrodzony podczas uroczystego eventu.

Finał Konkursu:
https://www.youtube.com/watch?v=LU9hCuWQ3kg

Nagrodą dla najciekawszej grywalizacji było jej wdrożenie pod egidą firmy ASUS, a autorzy pomysłu odwiedzili siedzibę ASUS w Szanghaju.

Filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=zsjHIFBG4Dc

https://www.youtube.com/watch?v=yN10XNyuuO4

https://www.youtube.com/watch?v=sCVrb23hFmo